
· PLACE
محصول باید در دسترس باشد بطوریکه مشتری ساده ترین راه خرید آن را داشته باشد، چه در سوپرمارکت محله، فروشگاه نزدیک محل کار، ایمیل سفارش و فروشگاه های آنلاین
· PRICE
محصول باید قیمتی داشته باشد که مشتری از خرید خود لذت ببرد، این لزوما به معنی ارزان فروشی نیست بلکه باید محصول از همه لحاظ ارزش مبلغ پرداختی را داشته باشد.
· PRODUCT
محصول باید متناسب با خواست و نیاز مشتری باشد و حد انتظارات مشتری را بدست آورد.
· PROMOTION
تبلیغات، روابط عمومی، ارتقا فروش و رسانه های اجتماعی تمام ابزارهای ارتباط کلیدی ست برای یک سازمان. این ابزار باید برای رساندن پیام سازمان و برانگیختن حس مشتری بصورت صحیح برنامه ریزی شود.
· PEOPLE
افراد مناسب در سازمان بعنوان واحد فروش به اندازه ی بخشی از کسب و کار حائز اهمیت است و این موضوع نباید نادیده گرفته شود که فروشندگان سفیرهای سازمان می باشند.
· PROCESS
فرایند سازمان برای تولید محصولی که نیاز مشتری و علاقمندی مشتری را بدست آورده است یکی از ابزارهای بازاریابی ست که این مرحله از بازخورد محصول در بازار بوجود می آید پس از کارمندان پاسخگویی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات استفاده کنید.
· PHYSICAL ENVIROMENT
سعی بر آن داشته باشید که حتی اگر کالای شما از کالاهای نامحسوس می باشد، آن را بصورت فیزیکی و قابل رویت به نمایش درآورید. دیزاین، نوع پوشش کارمندان، بروشورها، کاتالوگ ها و ایمیل های آموزشی در رابطه با استفاده محصول را فراموش نکنید.