Slow Penetration:

نفوذ آهسته (چراغ خاموش): تبلیغات پایین و قیمت پایین؛ نمونه بارز این حالت نفوذ تدریجی محصول متعارف با قیمت متعارف در بازار می باشد. وقتی در بازاری هستید که همه قوی و سرشناس هستند و شما پول زیادی برای تبلیغ ندارید و از طرفی اگر هم بخواهید قوی ظاهر شوید – ممکن است – شما را له کنند، استفاده از این استراتژی بهترین است.

 Rapid Penetration:

نفوذ سریع:  تبلیغات بالا و قیمت پایین؛ این روش بیشتر در مورد کالاهای مصرفی (FMCG) و کم ریسک جواب می دهد (نامناسب جهت کالاهای لوکس و تخصصی). در این استراتژی هرچه می توانید سهم قفسه محصول (Sale Per Meter) را بیشتر کنید. کالاهای سوپرمارکتی، اینترنت و ... نمونه هایی از این کالاها هستند.

 

Low Skimming:

شیره کشی آهسته: تبلیغات ضعیف و قیمت بالاY در این حالت محصول به افراد و یا بازار خاص ارائه می شود. کالاهای فنی، شرکتهای B2B، کالاهای لوکس، برندهای لوکس و ... در این گروه قرار می گیرند.

(ممکن است این حالت هم بصورت چراغ خاموش انجام گیرد.)

 High Skimming:

شیره کشی سریع و با قدرت: تبلیغات بالا و قیمت بالا. استراتژی جالبی است و در عین حال کار هر کسی نیست! در مورد کالاهایی که دوره عمر کوتاه دارند و باید سریع پول را از دست مردم بیرون کشید، به عبارت دیگر شرکت باید تمام تلاش خود را بکند تا محصول حود را در زمانی کوتاه به مشتری عرصه کند در غیر این صورت بازار در اختیار رقیب قرار می گیرد.

 پوشاک مد، کالاهای تکنولوژیک (اپل و سامسونگ) و خودروی لوکس در این قسمت قرار می گیرند.