پیش آگاهی: در این حد که چیستی کالای مد نظر را بدانیم. (رسانه، اخبار و PR)
آگاهی ادراک شده: با مزایای کالا آشنا می شویم (رسانه های تبلیغاتی)
تصور و تجسم کردن: در رویا استفاده از آن وسیله را تجسم می کنیم (نمایشگاه ها و Sampling)
مد نظر قرار دادن: (بازاریاب ها)
ترجیح دادن: خیلی ها پیشنهاد می دهند، مهم آن است که مشتری چه ترجیح می دهد. (POP/POSM)
خرید: هدف غایی که البته با یک بار تامین نمی شود؛ مشتری باید مصرف و مجدد خرید نماید. (POP/POSM)  
 بالای خط (ATL): اقدامات موثر از طریق رسانه، روزنامه، بیلبورد و موارد مشابه
پایین خط (BTL): اقدامات موثر از طریق بازاریاب ها، نمایشگاه ها و POP/POSM
روی خط (TTL): از اقدامات بالای خط و پایین خط همزمان استفاده می شود.